6.7.2018 14:21 Nuorten Pohjoismaiden mestaruuskisat pelattiin Kisakalliossa 28.6.-2.7.2018. Susi Training Centeriin PM-kisojen yhteyteen rakennettiin yhdessä Pirkan ja Lohjan K-Market Puistokadun kanssa Pirkka pop-up kauppa, jossa oli myynnissä välipalaa niin pelaajille kuin katsojille.
Pirkka pop-up -kauppa Susi Training Centerissä. Kuva: Vesa Koivunen
18- ja 16-vuotiaiden nuorten Pohjoismaiden mestaruuksista pelattiin 28.6.-2.7. Lohjan Kisakalliossa. Viisipäiväiseen turnaukseen osallistui kaikkiaan 24 joukkuetta 6 eri maasta. Susi Training Centerissä ja Kisakallion palloiluhallissa pelattiin turnauksen aikana yhteensä 60 ottelua.
Susi Training Centerin yhteyteen rakennettiin vuoden tauon jälkeen nyt toisen kerran Pirkka pop-up kauppa. Pop-up kaupan monipuolinen valikoima piti huolen siitä, että kisaturistit ja pelaajat saivat ravitsevaa välipalaa ja pientä naposteltavaa pelien välissä.
Pirkka pop-up kaupassa riitti asiakkaita aamusta iltaan jokaisena turnauspäivänä ja pop-up kaupan suosio yllätti positiivisesti Lohjan K-Market Puistokadun kauppias Pilvi Ala-Huikun, joka oli ensimmäistä kertaa mukana järjestämässä pop-up kauppaa.
- Kyllä tämä yllätti, miten hyvä myynti kaupassa on ollut. Mutta ei tämä ilman näin osaavia apureita olisi mahdollista, totesi Pilvi Ala-Huikku.
Pirkka pop-up kaupassa myyjinä toimivat Suomen Koripalloliiton vapaaehtoiset, joilla oli vankkaa kokemusta elintarvikealalta. Kauppaa pyöritettiin rakkaudesta lajiin – koripalloon ja asiakaspalveluun – eikä kassa mennyt kiinni ennen kuin viimeiset olivat iltaisin poistuneet hallilta.
- Koripallo, ihmiset ja asiakkaat tekee tästä kivaa, totesi vapaaehtoisena toiminut Jaana Turunen.
K-Market Puistokadun kauppias Pilvi Ala-Huikku aikoo hyödyntää toimivaa konseptia myös jatkossa tapahtumien yhteydessä ja suosittelee sitä ilman muuta myös muille.
- Täällä on paljon nuoria paikalla ja mielellään heille tarjoaa terveellisiä tuotteita, tuumii Pilvi Ala-Huikku.
Yhteistyö Suomen Koripalloliiton ja K-ryhmän välillä näkyy kaikissa sudenpolun vaiheissa. Pikkusudet- ja Pirkka Street Basket -tapahtumissa K-ruokakaupat ja Pirkka ovat olleet suuressa roolissa liikuttamassa lapsia. Nuorten maajoukkueiden, Sudenpentujen, matkassa Pirkka oli taas vahvasti PM-kisoissa ja tänä kesänä Pirkka-tuotemerkki on näkynyt myös Susijengin matkassa.
Suomalainen perheyritys Motonet ja Suomen Koripalloliitto ovat sopineet yhteistyöstä. Motonet aloittaa koripallon juniorimaajoukkueiden toisena pääyhteistyökumppanina. Yhteistyön kohokohtiin kuuluvat heinä–elokuussa Tampereella pelattavat 18-vuotiaiden poikien EM-kisat.
Yhdysvaltalainen urheiluvaatemerkki Avia vaatettaa jatkossa kaikki Suomen koripallomaajoukkueet. Avia saapui vuoden alusta yksinoikeudella K-Citymarketeihin, jonka valikoimista löytyy jatkossa Susijengin fanituotteita.
SUSI All Stars on Koripalloliiton maajoukkueohjelman, Suden polun, ensimmäinen askelma. Vuonna 2024 leiritykseen osallistuvat 2010-2011 syntyneet pelaajat.
Suomalaisen kirjallisuuden kustantaja WSOY:n ja Susiladiesin vuonna 2021 alkanut yhteistyö jatkuu pitkällä, vuoteen 2027 ja EM-kotikisoihin asti solmitulla sopimuksella.
K-ryhmän käynnistämä lajirajoja rikkova yhteishanke kannustaa lapsia ja nuoria liikkumaan. Koripalloliiton lisäksi mukana ovat Suomen Palloliitto ja Suomen Tennisliitto, jääkiekkoseuroja sekä LIIKE-kampanjabiisin tehnyt JVG. Hankkeen tavoitteena on järjestää tänä vuonna yli sata maksutonta liikuntatapahtumaa ympäri Suomea, mukaan lukien Pirkka Street Basket -tapahtumia.
Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakoi helmikuussa 83 stipendiä vähävaraisten perheiden korisharrastusta. Kaikkiaan rahasto on jakanut historiansa aikana jo yli 1000 stipendiä.
Kansainvälinen koripalloliitto FIBA järjesti tiistaina Saksan Freisingissa ensi kesän koripallon nuorten EM-turnausten lohkoarvonnat. Tampereen kotikisoissa esiintyvä 18-vuotiaiden poikien maajoukkue kohtaa alkulohkossaan Slovenian, Espanjan ja Liettuan.
Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakaa tukia jo 15. kerran vähävaraisten perheiden koripalloharrastuksen tukemiseen. Hae tukea keskiviikkoon 31. tammikuuta mennessä.
Uuden yhteistyösopimuksen myötä Autosalpa toimii jatkossa kaikkien Suomen koripallomaajoukkueiden yhteistyökumppanina. Sopimus pitää sisällään naisten sekä 18-vuotiaiden miesten EM-kilpailut.
Konsultointi- ja tilintarkastusyhtiö PwC toimii jatkossa Susijengin ja Susiladiesin yhteistyökumppanina. Sopimus on kestoltaan monivuotinen.