Pirkka pop-up -kauppa PM-kisojen yhteydessä oli menestys

6.7.2018 14:21 Nuorten Pohjoismaiden mestaruuskisat pelattiin Kisakalliossa 28.6.-2.7.2018. Susi Training Centeriin PM-kisojen yhteyteen rakennettiin yhdessä Pirkan ja Lohjan K-Market Puistokadun kanssa Pirkka pop-up kauppa, jossa oli myynnissä välipalaa niin pelaajille kuin katsojille.

Pirkka pop-up -kauppa Susi Training Centerissä. Kuva: Vesa Koivunen

18- ja 16-vuotiaiden nuorten Pohjoismaiden mestaruuksista pelattiin 28.6.-2.7. Lohjan Kisakalliossa. Viisipäiväiseen turnaukseen osallistui kaikkiaan 24 joukkuetta 6 eri maasta. Susi Training Centerissä ja Kisakallion palloiluhallissa pelattiin turnauksen aikana yhteensä 60 ottelua.

Susi Training Centerin yhteyteen rakennettiin vuoden tauon jälkeen nyt toisen kerran Pirkka pop-up kauppa. Pop-up kaupan monipuolinen valikoima piti huolen siitä, että kisaturistit ja pelaajat saivat ravitsevaa välipalaa ja pientä naposteltavaa pelien välissä.  

Pirkka pop-up kaupassa riitti asiakkaita aamusta iltaan jokaisena turnauspäivänä ja pop-up kaupan suosio yllätti positiivisesti Lohjan K-Market Puistokadun kauppias Pilvi Ala-Huikun, joka oli ensimmäistä kertaa mukana järjestämässä pop-up kauppaa.

- Kyllä tämä yllätti, miten hyvä myynti kaupassa on ollut. Mutta ei tämä ilman näin osaavia apureita olisi mahdollista, totesi Pilvi Ala-Huikku.

Pirkka pop-up kaupassa myyjinä toimivat Suomen Koripalloliiton vapaaehtoiset, joilla oli vankkaa kokemusta elintarvikealalta. Kauppaa pyöritettiin rakkaudesta lajiin – koripalloon ja asiakaspalveluun – eikä kassa mennyt kiinni ennen kuin viimeiset olivat iltaisin poistuneet hallilta.

- Koripallo, ihmiset ja asiakkaat tekee tästä kivaa, totesi vapaaehtoisena toiminut Jaana Turunen.

K-Market Puistokadun kauppias Pilvi Ala-Huikku aikoo hyödyntää toimivaa konseptia myös jatkossa tapahtumien yhteydessä ja suosittelee sitä ilman muuta myös muille.

- Täällä on paljon nuoria paikalla ja mielellään heille tarjoaa terveellisiä tuotteita, tuumii Pilvi Ala-Huikku.

Pirkka näkyy nuorisomaajoukkueiden peliasuissa. Mustapha Amzil MU18-joukkueesta. Kuva: Vesa Koivunen

WU16-joukkuekuva PM-kisat 2018. Kuva: Vesa Koivunen

Yhteistyö Suomen Koripalloliiton ja K-ryhmän välillä näkyy kaikissa sudenpolun vaiheissa. Pikkusudet- ja Pirkka Street Basket -tapahtumissa K-ruokakaupat ja Pirkka ovat olleet suuressa roolissa liikuttamassa lapsia. Nuorten maajoukkueiden, Sudenpentujen, matkassa Pirkka oli taas vahvasti PM-kisoissa ja tänä kesänä Pirkka-tuotemerkki on näkynyt myös Susijengin matkassa.

 
15.1.2024 10:48 Pääjuttu

Motonet ja Suomen Koripalloliitto yhteistyöhön

Suomalainen perheyritys Motonet ja Suomen Koripalloliitto ovat sopineet yhteistyöstä. Motonet aloittaa koripallon juniorimaajoukkueiden toisena pääyhteistyökumppanina. Yhteistyön kohokohtiin kuuluvat heinä–elokuussa Tampereella pelattavat 18-vuotiaiden poikien EM-kisat.

14.1.2020 09:00 Susijengi

Aviasta Suomen koripallomaajoukkueiden uusi varustekumppani monivuotisella sopimuksella

Yhdysvaltalainen urheiluvaatemerkki Avia vaatettaa jatkossa kaikki Suomen koripallomaajoukkueet. Avia saapui vuoden alusta yksinoikeudella K-Citymarketeihin, jonka valikoimista löytyy jatkossa Susijengin fanituotteita.

13.3.2024 15:58 Susi All Star

Tyttöjen ja poikien SUSI All Stars -leirin ilmoittautuminen on alkanut

SUSI All Stars on Koripalloliiton maajoukkueohjelman, Suden polun, ensimmäinen askelma. Vuonna 2024 leiritykseen osallistuvat 2010-2011 syntyneet pelaajat.

12.3.2024 08:15 Yhteistyökumppanit

WSOY jatkaa Susiladiesin kumppanina monivuotisella sopimuksella

Suomalaisen kirjallisuuden kustantaja WSOY:n ja Susiladiesin vuonna 2021 alkanut yhteistyö jatkuu pitkällä, vuoteen 2027 ja EM-kotikisoihin asti solmitulla sopimuksella.

27.2.2024 07:19 Pääjuttu

Koripalloliitto mukana liikuttamassa lapsia Liike on lääke -hankkeessa

K-ryhmän käynnistämä lajirajoja rikkova yhteishanke kannustaa lapsia ja nuoria liikkumaan. Koripalloliiton lisäksi mukana ovat Suomen Palloliitto ja Suomen Tennisliitto, jääkiekkoseuroja sekä LIIKE-kampanjabiisin tehnyt JVG. Hankkeen tavoitteena on järjestää tänä vuonna yli sata maksutonta liikuntatapahtumaa ympäri Suomea, mukaan lukien Pirkka Street Basket -tapahtumia.

13.2.2024 09:58 Yhteistyökumppanit

We deliver -rahasto jakoi stipendejä vähävaraisille

Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakoi helmikuussa 83 stipendiä vähävaraisten perheiden korisharrastusta. Kaikkiaan rahasto on jakanut historiansa aikana jo yli 1000 stipendiä.

6.2.2024 16:35 Sudenpennut

Sudenpentujen EM-kisojen lohkot kesälle arvottu – MU18 saa kotikisoihin mielenkiintoisen alkulohkon

Kansainvälinen koripalloliitto FIBA järjesti tiistaina Saksan Freisingissa ensi kesän koripallon nuorten EM-turnausten lohkoarvonnat. Tampereen kotikisoissa esiintyvä 18-vuotiaiden poikien maajoukkue kohtaa alkulohkossaan Slovenian, Espanjan ja Liettuan.

22.1.2024 11:00 Tukijärjestelmät

We deliver -rahaston haku on käynnistynyt – hae tukea 31.1. mennessä

Koripalloliiton, PostNordin ja Koripallosäätiön yhteistyön myötä perustettu We deliver -rahasto jakaa tukia jo 15. kerran vähävaraisten perheiden koripalloharrastuksen tukemiseen. Hae tukea keskiviikkoon 31. tammikuuta mennessä.

12.1.2024 10:00 Yhteistyökumppanit

Autosalpa jatkaa maajoukkueiden yhteistyökumppanina pitkällä sopimuksella

Uuden yhteistyösopimuksen myötä Autosalpa toimii jatkossa kaikkien Suomen koripallomaajoukkueiden yhteistyökumppanina. Sopimus pitää sisällään naisten sekä 18-vuotiaiden miesten EM-kilpailut.

10.1.2024 10:00 Yhteistyökumppanit

PwC on koripallomaajoukkueiden uusi yhteistyökumppani

Konsultointi- ja tilintarkastusyhtiö PwC toimii jatkossa Susijengin ja Susiladiesin yhteistyökumppanina. Sopimus on kestoltaan monivuotinen.

Näytä lisää vastaavia